Tietokonepelit aiheuttavat väkivaltaa!
Tetriksessä tuhotaan palikoita aina kun yksi rivi tulee täyteen. Tetriksen tuhoamisoperaatiot aiheuttavat lapsille aggressioita ja ohjaa ajattelemaan, että toisten vahingoittaminen on hyväksyttävää. Pelaamisen jatkuttua pidemmän aikaa lapsi alkaa kokea ahdistusta nähdessään tiiviin ja yhteisöllisen palikkarivin, jolloin hänen on tuhottava se. Lopulta lapsi samaistaa ihmiset palikoihin ja ahdistuu ellei pääse vahingoittamaan heitä. Täten on mahdollista että kouluampumiset johtuvat siitä, että lapsi on tetrispelin takia turtunut väkivaltaan ja tuhoamiseen. Tietokonepelit oletusarvoisesti aiheuttavat syrjäytymistä, ja kun syrjäytynyt lapsi vielä altistuu tetriksen aggressiiviselle ilmapiirille, ei ole ihme että joku saa päähänsä ottaa pyssyn ja ruveta ammuskelemaan.
Todistus Jumalan olemassaolosta
Tetris heijastaa kristinuskon syvintä sanomaa. Mikäli uskonnollinen ihmispalikka saa rivin valmiiksi ja siten pistetili kasvaa, se on todistus Jumalan olemassaolosta, sillä kuuliaiset lapset on Herra luvannut hyvästi siunata. Mikäli uskonnollinen palikka menee huonoon paikkaan ja jouduttaa häviämistä, se on todistus Jumalan olemassaolosta, sillä koettelihan Jumala Jobiakin ja kristityn ilman ristiä ei Herra olla anna. Jos taas pakana-palikka aiheuttaa koko pelin häviämisen, se on todistus Jumalan olemassaolosta, sillä synnin palkka on kuolema. Jos uskonnoton palikka tulee kasvattaneeksi pistesaldoa, se on todistus Jumalan olemassaolosta, sillä jumalattomat menestyvät epärehellisyytensä avulla.
Saatanan juoni ihmiskunnan ateististamiseksi
Erilaisia palikoita on seitsemän kappaletta, ja Johanneksen ilmestyskirjan seitsemännessä luvussa sanotaan: "1 Tämän jälkeen näin neljä enkeliä, jotka seisoivat maan neljällä kulmalla ja pidättelivät maan neljää tuulta, ettei mikään niistä puhaltaisi yli maan ja meren eikä vasten ainoatakaan puuta. 2 Ja vielä näin yhden enkelin, joka nousi idästä kantaen elävän Jumalan sinettiä. Hän huusi kovalla äänellä noille neljälle enkelille, joille oli annettu valta hävittää maata ja merta: 3 "Älkää hävittäkö maata, älkää merta älkääkä puita, ennen kuin olemme painaneet sinetin meidän Jumalamme palvelijoiden otsaan.""
Neljä enkeliä, maan neljä kulmaa ja maan neljä tuulta. Myös jokaisessa tetriksen palikassa on neljä kuutiota. Soittaako kelloja? Jumala tiesi jo etukäteen että ateistit aikovat tehdä pelin jossa nelonen on tärkeässä asemassa ja ilmoitti siitä Raamatussa.
Lisäksi, kun muutetaan kirjaimet numeroiksi, t=19, e=5, t=19, r=17, i=9, s=18 numero 9 esiintyy kolmesti, ja kun ne kääntää ympäri tuloksena on 666! Paholaisen symboli! Tetris on maailman tunnetuin peli, joten sen voisi kuvitella olevan pedon merkki, josta Raamatussa varoitetaan. Rukoilkaamme siis kaikki yhdessä jotta maailma vapautuisi tästä synnin tyyssijasta, tetris-helvetistä.
Pelaaja on juuri saavuttamaisillaan täydellisen euforian tilan. |
Neljän kuution suora palikka on peniksen symboli. Evoluutioteorian mukaisesti miehet pyrkivät heittämään lastinsa mahdollisimman moneen naiseen, joten suoran palikan upottaminen erinäköisiin koloihin tuottaa alitajuista mielihyvää. Pelaaja pyrkii alitajuisesti luomaan tilanteita joissa suora palikka tuhoaisi neljä riviä kerralla, sillä se kuvastaa täydellistä orgasmia. Ilmiselvästi myös pelinkehittäjät ovat tarkoituksellisesti tukeneet tätä toimintaa, sillä useissa tetriksen versioissa neljä riviä kerralla tuhoamalla saa eniten pisteitä. Se, että pitkä suora palikka on paras vaihtoehto useimpiin tilanteisiin, kuvastaa sitä että naiset ovat pinnallisia ja haluavat vain isoa kyrpää ja jättävät kokonaan huomiotta Tavalliset Kiltit Miehet, näkeehän sen jo päältä että viriili suora palikka on Paha Poika ja muut palikat paljon kiltimpiä. Sen sijaan yhteensopimattomien palikoiden kasaaminen päällekkäin tuottaa frustraatiota jouduttamalla häviämistä, mikä kuvastaa sitä että naiset eivät tyydy siihen mitä ovat saaneet vaan hakevat aina vain suurempaa mielihyvää.
Kaupallisuus
Tetris kuvaa sitä, miten taide jatkuvasti kaupallistuu ja viihteellistyy. Uusia taideteoksia tulee jatkuvasti, ja niiden on sopeuduttava vallitsevaan viihteelliseen taidenäkemykseen jollain tavalla. Mutta mikäli ne sopeutuvat liikaa, ne viihteellistyvät, menettävät universaalin arvonsa ja tuhoutuvat – taiteen traagisin paradoksaalisuus. Teokset säilyvät hengissä, mikäli muut taideteokset ovat riittävän kaupallisia kuollakseen, jolloin hyvä taideteos elää huonojen kustannuksella. Pelin säännöt kuitenkin tukevat enemmän taideteosten eli palikoiden tuhoutumista kuin henkiinjäämistä, aivan samoin kuin taidetta ymmärtämätön rahvas haluaa vain viihdettä turruttaakseen aistinsa ja syrjiäkseen Oikeaa Eliitin Hyväksymää Taidetta.
Feminismi
Tetris on rakennettu pönkittämään naisten sortoa. Patriarkaatille on eduksi, että naiset tyytyvät ennalta
asetettuihin rooleihin eivätkä seuraa omia teitään. Siksi pelissä on vain yksi ainoa oikea tapa olla palikka: mennä määrättyyn paikkaan, olla kritisoimatta pelaajan toimia ja lopulta alistua täysin miesten valtaan kun rivi on valmis. Pisteitä, eli palkintoja ja tunnustusta saa vain patriarkaatin eli pelaajan määrittelemällä tavalla, eli alistumalla sääntöihin. Sen sijaan olemalla itsenäinen palikka ja asettumalla mihin haluaa, saa vain rangaistuksen ja kun riittävän monta palikkaa käyttäytyy itsenäisesti, koko peli loppuu. Tetristä pelaamalla naiset oppivat, että on olemassa vain yksi ainoa oikea vaihtoehto olla nainen ja täytyy totella patriarkaattia. Miehet puolestaan tetristä pelatessaan kokevat mielihyvää siitä, että palikat eli naiset saadaan alistumaan miehen vallan alle ja mies saa hallita tilannetta. Pelin sovinistinen ja misogyninen arvomaailma lieneekin tärkein syy sille, että todella itsenäiset ja vahvat naiset (esimerkiksi allekirjoittanut ja hänen seitsemän lesbon haareminsa) eivät koskaan menesty siinä: patriarkaatin ehdoilla voittaminen on vastenmielistä, vahva nainen kulkee omia polkujaan häviämisen uhallakin.
asetettuihin rooleihin eivätkä seuraa omia teitään. Siksi pelissä on vain yksi ainoa oikea tapa olla palikka: mennä määrättyyn paikkaan, olla kritisoimatta pelaajan toimia ja lopulta alistua täysin miesten valtaan kun rivi on valmis. Pisteitä, eli palkintoja ja tunnustusta saa vain patriarkaatin eli pelaajan määrittelemällä tavalla, eli alistumalla sääntöihin. Sen sijaan olemalla itsenäinen palikka ja asettumalla mihin haluaa, saa vain rangaistuksen ja kun riittävän monta palikkaa käyttäytyy itsenäisesti, koko peli loppuu. Tetristä pelaamalla naiset oppivat, että on olemassa vain yksi ainoa oikea vaihtoehto olla nainen ja täytyy totella patriarkaattia. Miehet puolestaan tetristä pelatessaan kokevat mielihyvää siitä, että palikat eli naiset saadaan alistumaan miehen vallan alle ja mies saa hallita tilannetta. Pelin sovinistinen ja misogyninen arvomaailma lieneekin tärkein syy sille, että todella itsenäiset ja vahvat naiset (esimerkiksi allekirjoittanut ja hänen seitsemän lesbon haareminsa) eivät koskaan menesty siinä: patriarkaatin ehdoilla voittaminen on vastenmielistä, vahva nainen kulkee omia polkujaan häviämisen uhallakin.
Vaadin oitis valtion apurahan kehittääkseni femtriksen, jossa itsenäisyys ja voimakas naiseus palkitaan. Femtriksen alkuhahmotelmana on, että jokaiselle palikalle hurrataan ja taputetaan laskeutumisen jälkeen (ja myös sen aikana, jos palikka näyttää epävarmalta), ja patriarkaalisen tetriksen vanhanaikaisten määritelmien noudattaminen tuottaa paheksuvan katseen pistenäytön taholta ja kyseisen palikan eheyttämisterapiaa kunnes palikka on itsenäistynyt ja vapautunut. Pelissä on myös iskulausein tatuoidut tissit, koska yläosattomuus on aina hyvä tapa kritisoida patriarkaattia.
Illanviettoa pitkän tetris-session jälkeen. |
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti